بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ارز ساتوشی چیست؟

ارز ساتوشی چیست؟

پول‌های رایج دنیا معمولا یک واحد کوچک‌تر دارند که کمک می‌کنند حساب کردن مقادیر کوچک‌تر پول آسان‌تر شود. مثلا دلار، سنت را دارد که یک صدم دلار است. به طور مشابه، در مورد بیت کوین هم یک واحد بسیار کوچک وجود دارد، به اسم ساتوشی. در این مطلب با تاریخچه پیدایش ساتوشی آشنا می‌شویم و حساب می‌کنیم که هر ساتوشی چند بیت کوین است.


ساتوشی کوچک‌ترین واحدی است که در بلاک چین بیت کوین ثبت شده است: یک ساتوشی یعنی یک ممیز، هفت صفر و بعد یک. به عبارت دیگر یک ساتوشی برابر است با: ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت کوین یا ۸–۱۰*۱.۰ BTC.

فورک‌های بیت کوین، یعنی بیت کوین کش و بیت کوین اس‌وی هم این واحد کوچک را دارند. ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، برای اینکه اختراعش بتواند به عنوان پول مورد استفاده قرار بگیرد، فکر واحدهای کوچک‌تر آن را هم کرده بود.

ساتوشی با نماد اختصاری SAT، در گفت‌وگوهای روزمره میان فعالان بلاک چین و ارزهای دیجیتال، مخصوصا علاقه‌مندان به بیت کوین متداول‌ است.

نحوه پین ​​کردن پست ها در اینستاگرام مطلب مرتبط نحوه پین ​​کردن پست ها در اینستاگرام

برخی دستگاه‌های استخراج دستمزد ماینر را به ساتوشی حساب می‌کنند و هشتگ  (به عنوان کمپینی برای استفاده از واحد ساتوشی) همچنان در توییتر ترند است.

وقتی می‌گوییم «ساتوشی»، منظورمان ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین نیست. هر چند، واحد ساتوشی هم به روزهای اول خلق شدن بیت کوین و انجمن اینترنتی بیت کوین تاک (BitcoinTalk) باز می‌گردد.


همه‌چیز به ۱۵ نوامبر ۲۰۱۰ برمی‌‌گردد، وقتی فردی با نام کاربری ریباک (Rebuck) در انجمن بیت کوین تاک پیشنهاد کرد واحدی برابر یک صدم (۱/۱۰۰) بیت کوین وجود داشته باشد و اسم آن را ساتوشی بگذارند. در آن زمان هیچکس پیشنهاد ریباک را نه رد کرد و نه پذیرفت.

در واقع در آن زمان پست مهم‌تری در فروم داغ بود. طرفداران بیت کوین در آن زمان می‌خواستند با رای‌گیری، یونی‌کد بیت کوین (کارکتر متنی آن) را تعیین کنند. به همین خاطر بود که پست پیشنهاد ریباک در مورد ثبت واحدی کوچک‌تر برای بیت کوین نادیده گرفته شد.

هرساتوشی چند بیت کوین است؟

در جدول زیر تقسیم بندی بیت کوین را به‌طور خاص به واحدهای شناخته‌شده‌ی میلی و میکرو مشاهده می‌کنید:

واحد

تبدیل به ساتوشی

تبدیل به بیت کوین

نماد اختصاری

بیت کوین

۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰

۱ بیت کوین

BTC

میلی بیت کوین

۱۰۰,۰۰۰

۰.۰۰۱ بیت کوین

mBTC

میکرو بیت کوین

۱۰۰

۰.۰۰۰۰۰۱ بیت کوین

μBTC

ساتوشی

۱

۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت کوین

Satoshi

پس برای تبدیل ساتوشی به بیت کوین کافی است میزان بیت کوین را در عدد ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ ضرب کنید. البته اگر می‌خواهید با واحد ساتوشی بیت کوین انتقال دهید یا خرید و فروش کنید، پیشنهاد می‌کنیم از یک ماشین حساب استفاده کنید که در حساب کردن این اعداد دچار اشتباه نشوید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده